Zo veel! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu Zo veel! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu

Zo veel!

Blijf op de hoogte en volg Bart

08 December 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na Rotorua zijn de wegen van Jasper en mij even gescheiden. Zijn weg voerde hem naar verre familie in Gisborne en mijn weg voerde me naar het zonnige Napier. In Napier ben ik vier dagen geweest en dat is 3 dagen teveel! Daarna was het plan om Jasper weer te meeten in het Tongariro National Park maar door een onoplettendheid van mijn kant had ik de verkeerde bus geboekt en kon ik pas 2 dagen later weg naar dat park of dezelfde middag naar Wellington. Dus op naar Wellington!

Aangekomen in Wellington had ik 's avonds geen idee waar ik heen moest dus het laatste beetje btg gebruikend om google maps in te schakelen om zo mijn weg te vinden het hostel gevonden.

Een paar dagen in de zon boekjes lezen en niks doen waren heerlijk! Op het moment dat Jasper de bus een paar dagen later uitstapte en mij Sterre introduceerde begon de goede vrolijke ellende. Wandelen door de stad, kerken bezoeken, musea in en stappen. Na wat wijn en bier was Jasper zoek en uiteindelijk iedereen veilig in bed! De volgende ochtend vroeg uit bed om de boot naar Picton te pakken. Na 4 uur boot aangekomen in Picton en op weg naar het hostel! Wat een top hostel, Spa Pool, gratis apple crumble met ijs om 20.00u en gratis wifi! Maar in Picton zelf niks te beleven dus de volgende dag door naar Nelson, de zonnigste stad van NZ!

Vanuit Nelson zijn Jasper, Sterren en ik, gewapend met zakmessen, slaapzakken, een tent, bonen in blik en brood gaan lopen door het Abel Tasman National Park. In drie dagen ruim 44km gelopen, gestoken door de beruchte sand-fly's, gelegen op prachtige stranden in mooie baaien en een onwijze trek in bier.

Vanzelfsprekend hebben we deze tocht door de 'wildernis' overleefd en veilig teruggekomen in Nelson. Een prima nacht doorgebracht en op naar Fox Glacier. Ondertussen bleef Sterre achter in Nelson met de franse Mathilde.

Fox is een klein stadje, tussen de bergen, waar niks, maar dan ook niks te doen is. Behalve als je bereid bent veel geld uit te geven aan een wandeling over de Gletsjer of een toch in een helicopter. Dus Jasper, Lucy Cara en ik de gratis wandeling met uitzicht op de gletsjer lopen. Voor 2uur 's middags werden wij geacht terug te zijn om de bus te pakken naar Wanaka of verder naar Queenstown.

Jasper en ik zijn uitgestapt in Wanaka. Een leuk klein dorpje met een mooi meer en uitzicht op besneeuwde bergen. Hier hebben we Mt. Iron beklommen wat mooie foto's opleverde en de volgende dag had Jasper de energie nog beschikbaar om Roy's Peak te beklimmen. Ik heb hier even voor gepast maar hij staat zeker op mijn lijstje. Net als de Ben Lomond in Queenstown.

Queenstown betekend Fergburger adrenaline, duur en stappen. De burgers zijn groot en heel lekker, de adrenaline is duur en het stappen de voornaamste bezigheid van backpackers hier. Jasper en ik kozen wederom voor een gratis bezigheid. Lopen. Een steil stuk omhoog, gevolgd door een stuk van de Ben Lomond track en toen wat steile stukjes op met aan de ene kant een rotswand en aan de andere kant een afgrond.

Gelukkig overleeft en met 2 avonden stappen in Queenstown echt een stad om naar terug te gaan!

Door naar het geweldig, uitermate, SAAIE Invergargill. Niks te doen. Saai en het was grauw koud weer. Dus een beetje films kijken voor de open haar van het hostel en snel weg.

Jasper naar familie in Dunedin en ik naar Te Anau, waar ik dit schrijf.

Een leuk klein gezellig stadje met een mooi meer (Lake Te Anau) en geweldige witte bergen.

Vandaag ben ik Doubtfull sound in geweest met bussen en boten. MOOI!! Dolfijnen, watervallen, zeehonden en een verdwaalde pinguïn. Foto's zijn te zien op Facebook!

Morgen terug naar Queenstown en maandag bungy-jumpen. 134m naar beneden!!

See Yaaaaaa

  • 09 December 2012 - 15:16

    Caroline Braun:

    Hoi Bart,

    Klinkt weer héééél vervelend allemaal! Ben best een beetje jaloers.
    Hier gister heerlijk soort wintersportweer met wat sneeuw, vandaag regent het weer. Kortom echt Nederlands weer.

    Groetjes, Mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

New Zealand

Beetje backpacken en een beetje werken en heel veel genieten!

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2013

Na Wanaka

09 Januari 2013

Pfff

13 December 2012

Bungy!

08 December 2012

Zo veel!

17 November 2012

Whitianga en Rotorua
Bart

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4996

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 25 April 2013

New Zealand

Landen bezocht: