Pfff - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu Pfff - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu

Pfff

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zooo, lang geleden dat ik hier was. In de tussentijd kerst, oud en nieuw gevierd, gelachen, gedronken, verbrand, natgeregend en nog veel meer!

Lake Tekapo. Wat een geweldig mooi meer. Kleuren uit een film en geweldig weer! Met een uitstapje naar Mt. Cook (hoogste berg uit NZ) als hoogtepunt was dit bezoek aan een dorpje met 300 inwoners zeker de moeite waard! Lake Tekapo staat heel hoog bij de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben.

Terug in Queenstown, voor de 3e keer. Het plan was om er te bivakeren van de 23e tot de 2e en dat heb ik volgehouden. Kerst met de Zweedse vrienden werd omgetoverd tot kerst met kamergenoten. 2 beeldschone Nederlandse dames, een Brit, een Canadees en nog een Nederlander. Geweldige mensen! Uit eten met deze groep bij een veel te deftig steakhouse was heel gezellig en heel duur (fles wijn van $51,-) de duurste fles die ze hadden was slechts $987!

Later in de week was stappen met de Zweden het hoogtepunt van Queenstown. Terwijl ik niet helemaal nuchter meer de koene ridder probeerde uit te hangen en een van de zweden ervan probeerde te weerhouden iets stoms te doen vatte hij dat anders op en het kostte me ruim anderhalf uur om het uit te praten! Wel super gelachen de volgende dag!

Oud en nieuw was ook zeer memorabel! Schitterend vuurwerk en uiteindelijk met Sietse in een badkamer zitten vanwege de regen en een flesje rum soldaat maken. Het toppunt van de avond was dat toen wij daar klaar waren 2 duitse meiden die daar kampeerden in die douche geslapen hebben omdat hun tent verkeerd was opgezet en dus nat was!

Na QT naar Wanaka. Staat ook heel hoog op de lijst. En steeg alleen maar na het beklimmen van Roy's Peak. Twee en een half uur omhoog. Alleen maar stijl omhoog en dan genieten van een 360 graden view van de omgeving. Damn Wanaka is klein!

Nog wat dagen hier gezeten en toen besloten voor de ervaring als vrijwilliger mee te helpen aan de Wanaka Challenge Triatlon! Dat start zondag de 13e. In plaats van de bus te nemen naar Franz Josef (klein gehucht in de bergen) en door te reizen naar Nelson (zonnigste stad van NZ) zit ik dus waarschijnlijk in Wanaka tot de 20e of de 21e! Vanaf de 13 tot de 20 werkzaam bij de Challenge! Heb er zin in! Eindelijk weer eens iets doen waar ik bekend mee ben. Werken op een sportevenement.

Het weer in Wanaka is zeer wisselvallig. Zon en 32 graden naar regen en 20 graden. Bruggen langs de kust die instorten en weer herbouwd worden naar donder en bliksem waar je eng van wordt!

Maar het blijft een geweldige omgeving!

Huidige top 5 mooiste plaatsen ooit:

5: Queenstown
4: Tekapo
3: Wanaka
2: Scheveningen
1: Mt. Cook Hooker Valley

• 09 Januari 2013 - 22:51

Laura Braun:

He Bart, wat een geweldige avonturen maak jij daar mee zeg! Geweldig. ik ben niet zo'n globetrotter maar als ik jouw verhalen lees ben ik wel een heel klein beetje jaloers op je.
    Leuk dat je meewerkt aan die triatlon, even kijken of je het nog niet verleerd bent :)

Wat een rare weerswisselingen heb je daar trouwens, dat hoor je toch niet zo vaak. Doe maar voorzichtig als het onweert (ik ben een beetje bang voor onweer, vandaar:p)

Geniet met volle teugen en leuk je verslagen te lezen hier en op fb
    kus
    je tante

• 09 Januari 2013 - 23:16

Bertus Heus:

Hoi Bart, Fijn even iets van je te vernemen. Allereerst de beste wensen voor 2013 en dat je maar gezond en we terug kunt keren naar ons mooie Holland. Momenteel regen en zacht weer maar dat gaat na morgen veranderen dan gaan we eindelijk de winter in en nu maar hopen op schaatsweer zodat ik met Pa en Ma een mooie tocht kan rijden op de Reewijkseplassen.
    Leuk dat je hand en span diensten verricht in dat grote vreemde land zo te horen gaat het allemaal goed en dat moet je vooral zo houden.
    Groet vanuit Apeldoorn.

• 10 Januari 2013 - 18:59

Caroline Braun:

Hoi Bart,

Klink allemaal weer erg vervelend, maar niet heus! Is inderdaad om jaloers op te worden. Gelukkig voor ons hebben Pappa en ik al weer plannen voor januari 2014 om weer naar Thailand te gaan.

Bertus bedoelt in zijn reactie dus Pappa en mij om met het te gaan schaatsen. We hadden inderdaad met hem afgesproken om als het weer een keer kon op de Reeuwijkse plassen te gaan schaatsen. Maar we zullen zien of het zo hard gaat vriezen. Vandaag heeft de zon hier weer eens geschenen, en daar zijn we allemaal sowieso al blij mee.

Heel veel plezier bij de 'Challenge'! Leuk dat je dat gaat doen. Ook misschien wel lekker om weer een beetje 'aan het werk' te zijn?

Liefs, Mamma

• 11 Januari 2013 - 17:05

Marianne Heus:

Helemaal toppy Bart. Geweldig om te lezen wat je allemaal doet ik geniet ervan. De verslagen kunnen mij niet lang genoeg zijn. Succes hóór! Lieve groet Marianne