Na Wanaka - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu Na Wanaka - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu

Na Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Na ruim 2 weken in Wanaka gezeten te hebben verder gegaan, een nacht in Franz Josef, een paar verschrikkelijke nachten maar leuke dagen in Nelson, 2 nachten in het saaie Motueka en naar Kaikoura.

In de Lonely Planet wordt het Picture Perfect Kaikoura genoemd! Hebben ze best wel een punt. Aan de ene kant de zee en aan de andere kant bergen! LOVE IT!

In een prima hostel kwam ik 2 duitsers tegen die ik in Wanaka ontmoet had en heb daar wat mee gepraat en genikst.

Het hoogte punt van Kaikoura laat ik nog even wachten maar wat zeker ook een aanrader is is de Kaikoura Peninsula Walk. Zeehonden, vogels en hele mooie vergezichten zorgen ervoor dat je helemaal niet het gevoel hebt dat je een paar uur aan het wandelen bent!

Maar goed, het hoogtepunt: Whale Watch Kaikoura!

In alle vroegte het hostel uit en met backpack en al naar The Whaleway station. Tas in een box en wachten op de bus naar de boot.

Dit bedrijf geeft een 98% kans om ten minste 1 walvis te zien. Ik kan je zeggen ik heb geluk gehad en heb er 3 gezien. Wat albatrossen en als kers op de taart een groep van 6 Orka's! Supervet!!

De orka's komen maar eens in de 3 wekenn langs kaikoura en aangezien ze de dag voor dat ik er was al gespot waren hadden we eigenlijk geen kans om ze te zien. Maar ik ben gelukkig geweest en heb ze gezien!

Met een vertraging van 10 minuten (die zeer de moeite waard was) terug bij the whaleway station en ik had nog welgeteld 5 minuten om mn backpack te halen en in de bus te zitten. met een sprintje met mn backpack, rugzak en koeltas is het gelukt!

Op naar Picton. In picton ben je alleen als je net op het zuidereiland aankomt of er weggaat. Ik heb er 2 nachten doorgebracht omdat het hostel (The Villa) geweldig is!

Een nacht in wellington omdat ik geen bus kon vinden die mij verder kon brengen en na opgestaan te zijn de volgende dag naar W(h)anganui. Door sommige backpackers Fakanui genoemd en met rede. het is er SAAAI!! Niks te doen, niks te beleven en het spannendste wat er gebeurt is de vraag of het met of zonder h gespeld moet worden.

Nu ben ik in New Plymouth om Mt. Taranaki te zien en dan door te gaan naar een ander plaatsje!

Greeeetz

  • 03 Februari 2013 - 12:06

    Caroline Braun:

    Gaaf Bart dat je die Orka's ook nog gezien hebt! Staat ook nog op mijn verlanglijstje om ooit Orka's en dolfijnen te zien. Veel plezier nog! Je Moeoeoeder..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Plymouth

New Zealand

Beetje backpacken en een beetje werken en heel veel genieten!

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2013

Na Wanaka

09 Januari 2013

Pfff

13 December 2012

Bungy!

08 December 2012

Zo veel!

17 November 2012

Whitianga en Rotorua
Bart

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1132
Totaal aantal bezoekers 4992

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 25 April 2013

New Zealand

Landen bezocht: