Whitianga en Rotorua - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu Whitianga en Rotorua - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bart Buursma - WaarBenJij.nu

Whitianga en Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Na een paar dagen Auckland met Jasper besloten dat we de natuur in wilde, naja, weg uit Auckland. Dus op naar Coromandel naar het kleine plaatsje Whitianga. Dit was tevens onze eerste ervaring met de Nakedbus.com. Hier hebben we een geweldige deal gevonden die bestaat uit 17 bustrips voor maar $225!

Maar goed. Aangekomen in Whitianga afgezet bij ons hostel. Een klein gezellig vrolijk hostel met leuke mensen. Na wat tv gekijk en vele bakken thee het bed in om de volgende morgen Cathedral Cove en Hot Water Beach te gaan ontdekken. Als vervoermiddel hadden we gekozen voor onze benen en onze duim. Liften dus.

En wonder boven wonder lukte het. Na een kleine drie kwartier lopen opgepikt door een auto die ons naar Hahei bracht. Vanaf hier was het nog een goed uur lopen naar de Cove maar het was het waard! Een mooi strand, met een vage tunnelgrot waar niet veel aan was maar goed. We zijn er geweest.
Dus wij weer terug op naar het strand waar het water 63 graden schijnt te worden.
Weer liften natuurlijk. En voor we het wisten hadden we een lift van twee leuke jongedames die op weg waren naar het strand.

En of dat water heet was? JA! Sommige poeltjes waren te heet om te staan. Maar heel boeiend was het nou ook weer niet maar ach. We zijn er geweest.

En weer terug. Terug naar het hostel. Hopend op een lift. En auto nummer drie stopte voor ons. Een Israelisch koppel dat ook op vakantie was wilde ons wel terug naar de kruising brengen. Zo gezegd zo gedaan.

Wij uitstappen en verder lopen, het was immers nog maar 12km. Maar voor we het wisten stopte auto nummer vier! Deze bracht ons rechtstreeks naar de Ferry.

Een mooie dag vol avontuur!

De volgende dag de bus naar Rotorua.

Hier aangekomen het hostel in, even snel installeren en boodschapjes doen.

Na een goede nachtrust op zoek naar fietsen. Van twee nederlanders hoorde we dat het goed mountainbiken is dus daar gingen we voor.

Geen fiets gevonden dus de bus richting het park.
Wij daar fietsen huren voor een uur of vier en het park in. In het begin was het allemaal leuk, goed te vinden maar later werden de tracks moeilijker te vinden, de tracks moeilijker en zelfs zo moeilijk dat ik dacht de helling wel af te kunnen zonder rem en daarna de bocht te nemen. Niets was minder waar. Mijn inschattingsfout op het laatste moment inzien en proberen de rem te gebruiken bleek niet te werken en een botsing tussen boom en linkerschouder was het gevolg. Ach nu is die alleen nog een beetje beurs en stijf maar verder niks mis mee :)

Zeer avontuurlijk en zeer leuk!

Nu voor 2 dagen in Napier. Hier is niks veel te doen maar het is even heerlijk tot rust komen na alle sportiviteit met Jasper! Overmorgen Naar het Tongariro National park voor een goede stevige wandeling!

• 19 November 2012 - 13:26

Caroline Braun:

Hoi Bart,

Wat klinkt het allemaal weer geweldig! Zeker wel gezellig met die Jasper? Handig trouwens dat dat liftenzo goed lukt, scheelt weer geld en het gaat misschienook wel sneller dan met de bus?
    Nou, dan is ons leventje hier maar een beetje saai en op het moment best wel koud.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende reisverslag.

Liefs, Mamma